Nieuws van de week

12-05-2017 - Minder klachten over financiŽle diensten


Klachteninstituut Kifid heeft vorig jaar van consumenten 8 procent minder klachten ontvangen over financiŽle diensten dan een jaar eerder. Dat blijkt uit het jaarverslag van het Kifid.

Het Kifid behandelde vorig jaar 3.328 klachten van consumenten die een geschil hebben met de bank, verzekeraar of andere financiŽle dienstverlener. In bijna dertienhonderd klachtzaken wist het Kifid door bemiddeling een schikking te realiseren. De organisatie denkt de trend naar meer schikken door bemiddelen dit jaar voort te zetten. Ruim 2.500 klachten bleken niet behandelbaar. Dat kwam vooral omdat consumenten te vroeg naar het Kifid gingen met de klacht, zonder eerst de klachtenprocedure van de betrokken financieel dienstverlener te doorlopen.

Net zoals voorgaande jaren leverden schadeverzekeringen met een aandeel van 36 procent de meeste klachten op. Daarna volgen klachten over hypotheken met 27 procent. Klachten over bankproducten en levensverzekeringen zijn goed voor een aandeel van respectievelijk 17 en 15 procent.


Terug naar het overzicht
Zaterdag
23 Juni 2018