Nieuws van de week

27-07-2018 - Nederlanders kopen meer bij Europese webwinkels


Nederlandse consumenten hebben in het eerste kwartaal van 2018 ongeveer 400 miljoen euro uitgegeven aan producten bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dit is 15 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2017, aldus het CBS.

Het gaat om online aankopen van goederen door Nederlandse consumenten bij bedrijven die binnen de Europese Unie, maar niet in Nederland, gevestigd zijn. De internetverkopen van in Nederland gevestigde webwinkels namen in het eerste kwartaal van 2018 met bijna 22 procent toe. Dat is meer dan de omzetgroei die Europese webwinkels door verkopen aan Nederlandse consumenten in deze periode behaalden (15 procent). Bij Nederlandse pure webwinkels groeide de omzet met 19 procent, bij Nederlandse detailhandelsbedrijven met zowel een fysieke winkel als een webwinkel was de omzetgroei 26 procent. De totale omzet van de Nederlandse detailhandel groeide in het eerste kwartaal van 2018 met 2,7 procent.


Terug naar het overzicht
Woensdag
19 December 2018