Nieuws van de week

30-03-2018 - Ondanks lichte verbetering scoort BelastingTelefoon weer onvoldoende


De BelastingTelefoon krijgt voor het zesde jaar op rij een onvoldoende van de Consumentenbond. Mysteryshoppers belden met de lijn en kregen vaak een fout antwoord op vragen.

De fiscale kennis van de mensen aan de belastingtelefoon kreeg bij het onderzoek rond de jaarwisseling een 4,8. Bij een herhaalonderzoek in maart was er lichte verbetering, maar nog steeds was het cijfer onvoldoende, een 5,4. Het is ook een verbetering vergeleken met vorig jaar.
Medewerkers beantwoordden een vraag over recht op alleenstaande-ouderenkorting niet één keer juist. Mensen die de korting daardoor mislopen, kunnen voor 876 het schip ingaan, aldus de bond. Ook bij een andere vraag kregen de mysterybellers nooit het goede antwoord. Doordat banken net voor de jaarwisseling gedane overschrijvingen vaak niet verwerken in het financieel jaaroverzicht, betalen consumenten al gauw te veel vermogensbelasting. De gegevens van het jaaroverzicht handmatig aanpassen mag, maar geen enkele medewerker wees op die mogelijkheid.


Terug naar het overzicht
Donderdag
18 Oktober 2018